Etosha wildpark - Reisverslag uit Oshakati, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu Etosha wildpark - Reisverslag uit Oshakati, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu

Etosha wildpark

Blijf op de hoogte en volg Yvonne&Fred

17 Oktober 2016 | Namibië, Oshakati

We waren geëindigd bij El Dorado, een kamping 8 km ten zuiden van de zuidelijke toegang tot het Etosha park. We waren daar al vroeg in de middag en hebben, na verkoeling in het zwembad gevonden te hebben een safaritocht op het campingterrein gemaakt. In/op een aanhangwagen achter een aftandse tractor reden we langs terreinen waar leeuwen, hyena's, lynxen en cheeta's achter gaas opgesloten waren. Deze beesten waren, volgens de eigenaresse, in het verleden uit het Etosha wildpark ontsnapt en de campingeigenaar kon kiezen uit het afschieten van deze roofdieren of ze achter het hek zetten.
Op zaterdag Etosha binnen gereden en al genietend van alle dieren langzaam naar de oostpoort van het park gereden. Dat was al een tocht van ruim 200 kilometer. Het was ons niet gelukt on in het park accomodatie te boeken, maar op 100 meter afstand van de oostelijke toegangspoort hadden wij twee nachten geboekt op een luxe camping. Een groot (eigen) perceel waar wij onze auto met daktent bij een eigen toiletgebouw konden zetten met wc, keuken, wasgelegenheid en keuken en ook nog konden internetten. Uiteraard was op deze kleine camping ook nog een verfrissend zwembad aanwezig. Ook de hele zondag door Etosha gereden en 's-avonds op het terras van het receptiegebouw van de caping heerlijk gegeten, uitkijkend op een waterhole waar de wilde dieren konden drinken.
Vandaag, maandag, nogmaals Etosha ingegaan en weer vreselijk mooie beesten geschoten (op de foto). Ditmaal via de noordelijke uitgang van het park afscheid van Etosha genomen en in de richting van Angola gereden. Nu zitten wij in een luxe hotel in Oshakati, en wij willen vanaf morgen verder naar het westen doortrekken.

• 17 Oktober 2016 - 18:04

Neil:

A great time you having

• 17 Oktober 2016 - 18:35

Sabine:

Klinkt weer heerlijk! Wij zijn heeeeeel erg benieuwd naar de foto's.
    En wat zag het er mooi uit via FaceTime! Veel plezier

• 17 Oktober 2016 - 18:55

Ed & Han:

Hallo Fred en Yvonne, Het moet genieten zijn om al die wilde dieren van zo dichtbij te zien, we smullen van
    jullie verslag. Veel plezier en geniet er van !!!

Gr. H & E.