Himba toer vanuit Camp Aussicht - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu Himba toer vanuit Camp Aussicht - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu

Himba toer vanuit Camp Aussicht

Blijf op de hoogte en volg Yvonne&Fred

24 Oktober 2016 | Namibië, Opuwo

Na Oshakati naar Opuwo gereden, een druk chaotisch stadje met veel Himba vrouwen. Deze smeren zich in met boter en rode klei tegen de zon, zien er werkelijk schitterend uit. Wij hebben gekampeerd bij het Country hotel, een luxe oord met zwembad, en daar hebben wij gebruik van gemaakt, met uitzicht over de bergen ( dor). De volgende dag gaan wij naar Camp Aussicht, ongeveer 70km verder over gravel road richting Sesfontein. Nadat wij vele Baobab bomen gezien hadden, en geen tegenliggers, kwam het bordje in zicht, na nog 5 km hobbelen en nog even de 4 x 4 gebruikt te hebben ( zo steil ) kwamen wij aan, en hebben kennis gemaakt met Marius en Lotti Steiner. Mooie plek uitgezocht. Het is allemaal wat primitief, maar te doen, en water is schaars. Dezelfde middag een toer naar de dioptase ( mineraal ) mijn. Er zaten vleermuizen die langs je heen vlogen. Haha. Mooie aders gezien, van kleur diepblauw tot azuur en diep groen.
S' avonds heerlijk gegeten, en vroeg naar bed, na eerst de mooie lucht met sterren te hebben bewonderd. Geen geluid gehoord, zo stil........ Vandaag naar de Himba's toe. Met Marius, het wordt geen commerciële toer. Wat hebben wij genoten en veel geleerd over deze stam. Mooie mensen. S'avonds had Lotti zuid-Afrikaans gekookt, Boerenworst met pap, dat smaakte zeer goed.
Nieuwsgierig geworden? Camp Aussicht; you tube