Sessies naar Luderitz - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu Sessies naar Luderitz - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu

Sessies naar Luderitz

Blijf op de hoogte en volg Yvonne&Fred

31 Oktober 2016 | Namibië, Lüderitz

Na het ontbijt vertrekken wij naar Betta, maar na de koffie daar rijden wij verkeerd en rijden via D wegen wel zo'n 100 km extra maar de dag was goed want wij hebben een giraffe gezien en eindigen in Helmeringshaus. Een boerengat met een hotel, winkel, pompstation en een paar kampeerplekken. Wij zijn de enige kampeerders, maar er waren wel wat hotelgasten. Er liep ook nog een Springbok rond maar was wat agressief, de volgende ochtend heeft Fred deze bok bij de horens gepakt en achter het hek gezet. Op pad naar Aus, bij hotel Am Bahnhof koffie gedronken. Luderitz is nog 100 km weg, dwars door de woestijnen, de Namib aan de ene kant en het 'Sperr gebiet' , een gebied waar je niet mag komen omdat daar nog steeds diamanten gevonden worden,aan de nadere kant. Het waaide best wel hard ( stormachtig ) hebben onderdak gevonden op shark Island bij een B&B, mooie kamer met uitzicht op de baai. Naar het centrum gelopen maar dat was uitgestorven, het was zondag en er waren veel kerken in Luderitz, ook de oudste Lutherse kerk van Namibië maar deze was dicht. S' avonds gegeten bij coffeeshop house Diaz ( GEEN coffeeshop shop zoals in NL ) was goed. De volgende ochtend was de wind niet meer stormachtig en het was zonnig, na een verrassend ontbijt met Christo, de beheerder van onze B&B, op piano, samen met zijn moeder zingend, verlaten wij Luderitz. Even buiten Luderitz komen we bij "goasttown" Kolmanskop, een dorpje dat begin vorige eeuw het welvarendste oord van heet Afrika was omdat er diamanten gevonden werden. Ze lagen voor het oprapen. Het stadje werd een spookstad nadat de diamantenrush over was. Even voor de duidelijkheid: wij hebben geen diamanten gevonden. Hadden wel een 'permit' tot 1.00 uur om daar te zijn.

• 31 Oktober 2016 - 18:05

Juliette:

wat zijn jullie bruin zeg!!
    en wat maken jullie veel mee. stiekem een beetje jaloers.
    hier gaat alles goed.
    liefs juliette patrick en de kids

• 31 Oktober 2016 - 18:05

Juliette:

wat zijn jullie bruin zeg!!
    en wat maken jullie veel mee. stiekem een beetje jaloers.
    hier gaat alles goed.
    liefs juliette patrick en de kids

• 31 Oktober 2016 - 18:48

Neil:

You are visiting all the places we have been, fantastic what an experience

• 31 Oktober 2016 - 20:07

Sabine:

Ziet er goed uit!!! Leuk en stoer hoor paps.... een bok bij de hoorn pakken( niet helemaal volgends het gezegde

• 31 Oktober 2016 - 22:59

Yvonne:

Wat een geweldige vakantie!!! ik ben jaloers... er zijn toch wel foto's gemaakt van Fred en de agressieve springbok. Anders geloven we het nooit natuurlijk ; )
    Geniet nog maar van het lekkere weer daar!
    X