Naar Stampiet en Hardap Game Reserve - Reisverslag uit Mariental, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu Naar Stampiet en Hardap Game Reserve - Reisverslag uit Mariental, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu

Naar Stampiet en Hardap Game Reserve

Blijf op de hoogte en volg Yvonne&Fred

07 November 2016 | Namibië, Mariental

Zaterdag 5 november naar een mooie lodge in Stampriet gereden, Kalahari gebied. Erg bewolkt vandaag maar geen regen. Zondag alweer vertrokken naar Mariental, bij 'Wimpy' koffie gedronken en naar Hardap Game Reserve gereden. Daar een lodge kunnen boeken voor 2 nachten, dit park ligt bij een grote dam/stuwmeer die het water van de Fish river opvangt voor de water voorziening. Het peil van het water is bedroevend laag. Men wacht duidelijk op regen. Wij hebben s'middags een drive gemaakt, en wat ons opviel dat de dieren erg schuw waren, ze liepen weg. Alleen de giraffen bleven staan. Op 1 auto na geen mens tegen gekomen, maar wat een juweel van een gebied, veel dieren gezien en ja als toetje op de taart: onze eerste RHINOCEROS gezien en van heel dichtbij. Dus met de auto gewacht tot dit enorme dier wat weg gelopen was. Mooie foto's kunnen maken. Er zwemmen veel pelikanen in het meer, er zal dus vis genoeg in zitten. Wij hebben het in ieder geval heel goed naar ons zin! Wij reizen langzamerhand naar Windhoek, en dan zit deze reis erop. Wat een mooi land, een ' zandbak' met heel veel dieren en fijne mensen. Onvergetelijk!

• 07 November 2016 - 18:05

Sabine:

Gaaf!!!!!
    Wel echt de kers op de taart een neushoorn!!!
    Geniet en stel je alvast in op een aardig temperatuurverschil ( nachtvorst gaat beginnen)

• 08 November 2016 - 07:37

Lynn:

En wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt!