Flamingo's, zeehonden, pelikanen en dolfijnen - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu Flamingo's, zeehonden, pelikanen en dolfijnen - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Yvonne&Fred - WaarBenJij.nu

Flamingo's, zeehonden, pelikanen en dolfijnen

Blijf op de hoogte en volg Yvonne&Fred

26 Oktober 2016 | Namibië, Walvisbaai

Na een geweldige overnachting in Hentiesbaai zijn wij dinsdagochtend verder naar het zuiden gereden en in Swakopmund terecht gekomen. Via internet hadden wij hier twee nachten in een hotel geboekt want het is aan de Atlantische oceaan toch wat frisser is.
Het is voor ons weer even wennen aan de kust. Overdag nog maar 25 graden.
Nadat wij ons daar geïnstalleerd hadden hebben we in de middag een tocht door de woestijn gemaakt op zoek naar de Welwitschia plant een natuurverschijnsel van vermoedelijk zo'n 1500 jaar oud. Dat ding inderdaad gevonden, samen met wat minder bejaarde soortgenoten.
Vandaag, woensdag, vroeg opgestaan omdat wij een ocean-Tour geboekt hadden vanuit de plaats Walvisbaai.
Een busje haalde ons om acht uur bij het hotel op en leverde ons na drie kwartier in de haven van Walvisbaai af. Onderweg nog even gestopt bij een flamingo colonne en in Walvisbaai ingescheept en rondgevaren in de baai en op de Atlantische oceaan. Op de boot bezoek gehad van een paar zeehonden die aan boord klommen omdat ze gevoerd werden en ook landen enkele pelikanen op de boot om door ons op foto/film gezet te worden. Uiteraard kregen zij ook een visje geserveerd. Ook wij werden niet vergeten, want verse oesters, snacks en champagne werden aan ons geserveerd. Nadat wij op de oceaan ook de dolfijnen hadden gezien zijn we terug gereden naar ons hotel en hebben 's- middags nog wat rondgelopen.
Morgen weer in de auto en terug naar de warmte van de woestijn.
We gaan verder richting Solitair en daarna naar de zandduinen van sossusvlei.

• 27 Oktober 2016 - 06:48

Neil:

You having a wonderful trip, great memories of those places you have visited. Enjoy the rest of the trip

• 27 Oktober 2016 - 08:26

Ed & Han:

Mooi dat jullie zo genieten!!
    Hier is alles goed, en genieten van jullie verslagen.

Gr. vanuit Ommen ....... 7 graden.

• 27 Oktober 2016 - 12:58

Linda En Paul:

Wouw en wouwww super zeg. Genieten hoor.

• 27 Oktober 2016 - 19:48

Mary Luisman:

Hallo vakantiegangers zo te lezen hebben jullie het naar je zin ik heb je reisverslagen gelezen jeetje wat hebben jullie al veel gedaan en gezien deze onderneming doe je waarschijnlijk maar een keer in je leven geniet er van en doe voorzichtig dikke kus uit zoetermeer

• 29 Oktober 2016 - 13:34

Rob Van B.:

Heb je gevonden, een hedendaags mirakel waar niemand meer bij stilstaat. Nu zit ik aan het scherm gekleefd en maak in mijn hoofd van je relaas mijn eigen film, een beetje zwijmelend. Heerlijk, op al die indrukken kun je nog jaren teren. Ik zie natuurlijk hier uit naar jullie foto's. En ik verwacht ook wel een opgave van wat je zoal op schoot hebt gehad.
    De volgende keer dat ik in Blijdorp kom, zal ik onvermijdelijk aan je denken. Dáág!